Möten – utvecklande

Det har varit en intensiv period med möten och samtal efter sportlovet (v 7). Vi har haft skolråd på båda skolorna, något som jag tycker riktigt bra om. Utan föräldrar – inga elever och skolrådet är ett bra forum för samverkan som ger möjlighet att lyfta frågor som berör alla.

På en av skolorna har jag träffat elevrådet och i förra veckan gjorde jag en lärdom, det är inte så bra att  ha elevråd veckan direkt efter lovet. Eleverna hade precis börjat landa i skolan efter en veckas ledighet och det fanns inte så många frågor med från klasserna. Men – elevrådsmöten är riktigt givande och vi börjar hitta formerna för arbetet med att gemensamt jobba för att skolan skall bli ännu bättre.

Vi är också inne i en period där jag har samtal med alla medarbetare och det är riktigt spännande och lärorika möten. Det är guld att vara chef över engagerade människor som har många tankar om skolutveckling. Idag har alla pedagoger träffats för vårterminens första gemensamma Lgr11-konferens, dagens tema var språk-, läs- och skrivutveckling. Det finns utvecklingskraft!

I tisdags var det dags för en heldag tillsammans med ledningsgruppen. Vilket härligt gäng! Visst kan det kännas motigt när en heldag är uppbokad i kalendern men med de framåtsyftande pedagogiska samtalen som sker och det gemensamma förållningssätt att arbeta för att helheten skall bli så bra som möjligt – då är ledningsgruppen en viktig del i mitt arbete.

Sammanfattning:
Efter drygt ett halvår och med många återstående områden att få ökat grepp om så gläds jag och tar in den energi som finns i alla olika typer av möten.

Det här inlägget postades i Lärande, Skolglädje, Skolutveckling och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *